Дайджест періодичних on-line видань
з 21 по 26 червня 2024 року
Зміст стор.
1. Від поля до столу: "Добродія Фудз" покращила виробництво вівсяних
пластівців 1
2. На Донеччині скоротилася втричі кількість підприємств харчової
промисловості 1
3. Українські цукровики модернізують виробництво, щоб бути
конкурентоздатними 2
4. В Україні вперше виробили сироп із високою концентрацією цукру 2
5. Молочний альянс випустив айран у пакованні to go 2
6. Цукрова галузь: топ-5 тенденцій на початку сезону 2
7. Продукти з доданою вартістю підтримують агропродовольчий експорт
під час повномасштабної війни 3
8. Названо основних покупців солодощів з цукру українського
виробництва 3
9. Другий рік поспіль. Україна експортує більше шоколадних продуктів 4
----------------------------------------------------------
1. Від поля до столу: "Добродія Фудз" покращила виробництво вівсяних пластівцівAgravery. -21.06.2024
Компанія "Добродія Фудз", що входить до агрохолдингу Agricom, в червні презентувала оновлений дизайн та покращену упаковку вівсяних пластівців HERCULES від ТМ San Grano. Відтепер продукція виходить у зручних дойпаках вагою 1000 г. Компанія збільшила упаковку, враховуючи потреби сучасних споживачів, які віддають перевагу великим та зручним форматам. Основна перевага San Grano HERCULES полягає в тому, що вівсяні пластівці виготовляються з натуральної сировини, вирощеної на власних полях компанії. Цей підхід гарантує високу якість та безпечність продукту, адже пластівці не містять консервантів.
2. На Донеччині скоротилася втричі кількість підприємств харчової промисловості
AgroNews.ua. -21.06.2024
Після початку повномасштабної війни кількість підприємств харчової та переробної промисловості на Донеччині скоротилася майже втричі – з 79 до 27, повідомляє Укрінформ. Заступниця директора департаменту агропромислового комплексу і земельних ресурсів Донецької облдержадміністрації Олена Рибакова зазначила: «Щодо ситуації на продовольчому ринку області – у нас на підконтрольній території залишилося 79 підприємств харчової та переробної промисловості. Але на сьогодні з них працюють тільки 27, з яких 14 підприємств – це хлібопекарська галузь». Вона додала, що великі хлібопекарські підприємства, які були в Бахмуті, Сіверську та Торецьку, наразі не працюють або через окупацію, або через ворожі обстріли. Найбільшими наразі залишились хлібопекарські підприємства в місті Слов’янськ та Дружківка, а також є дрібні торговельні підприємства.
3. Українські цукровики модернізують виробництво, щоб бути конкурентоздатними
AgroPortal.ua.- 25.06.2024
Перед цукровиками стоять завдання автоматизації окремих виробничих процесів. Адже з огляду на реалії сьогодення щодо заробітної плати, недостатньої кількості трудових ресурсів, потрібно автоматизувати виробництво. Про це розповів директор НПЦ «Цукробурякового виробництва», старший викладач кафедри Харчових виробництв ІПДО НУХТ Олександр Коротинський. Він зазначає, що українські цукровики останніми роками диверсифікувалися щодо пакування продукції й зараз можуть постачати цукор на європейський ринок у паперових мішках різного обсягу фасування, біг-бегах. Наразі стоїть питання автоматизації виробничих процесів. Крім того, необхідно також вкласти великі кошти в логістику, тобто автоматизацію роботи складів.
4. В Україні вперше виробили сироп із високою концентрацією цукру
AgroPortal.ua.- 23.06.2024
Одна з українських компаній торік почала виводити сироп із високою концентрацією цукру на зберігання. У квітні поточного року підприємство переробило сироп і виготовило цукор екстра якості, розповів директор НПЦ «Цукробурякового виробництва», старший викладач кафедри Харчових виробництв ІПДО НУХТ Олександр Коротинський. Цей метод виробництва практикують у європейських країнах на потужних заводах, де велика кількість сировини, і немає змоги оперативно її переробити під час сезону.
5. Молочний альянс випустив айран у пакованні to go
AgroPortal.ua.- 22.06.2024
Група компаній «Молочний альянс» розширила асортимент кисломолочних напоїв під ТМ «Яготинське». З'явився айран «Традиційний» 2% жиру в стакані масою 220 г. Напій випускається у зручному форматі паковання «to go» об'ємом 220 г. У компанії уточнили, що лінійка кисломолочних напоїв ТМ «Яготинське» представлена айраном 2% жиру в ПЕТ-пляшці 450 г та 850 г, айран з кропом 1,8% жиру в ПЕТ-пляшці 450 г, айран з базиліком 1,8% жиру в ПЕТ-пляшці 450 г та 850 г. Головний технолог ГК «Молочний альянс» Наталя Васильєва говорить: «Айран вважається одним із найдавніших кисломолочних напоїв у світі. Його готують вже багато років, і кожен народ має свою рецептуру. Айран «Традиційний» від ТМ «Яготинське» — це нова питна рецептура вже улюбленого напою. Він має надлегку консистенцію та приємний солонувато-кислуватий смак».
https://agroportal.ua/news/novosti-kompanii/molochniy-alyans-vipustiv-ayran-u-pakovanni-to-go
6. Цукрова галузь: топ-5 тенденцій на початку сезону
AgroPortal.ua.- 21.06.2024
В поточному сезоні прогнози щодо збільшення площ під цукровим буряком не справдилися. Виробники проаналізували цінову ситуацію та експортні можливості й не стали ризикувати, розширюючи площі. Проте, за попередніми розрахунками, Україна цьогоріч матиме більше перехідних залишків цукру, оскільки було збільшене виробництво продукту, але водночас неможливо значно наростити експорт. Директор НПЦ «Цукробурякового виробництва», старший викладача кафедри Харчових виробництв ІПДО НУХТ Олександр Коротинський розповів про поточну ситуацію на українському та світовому ринках цукру:
- Експорт: до ЄС обсяги вичерпано, але є інші ринки;
-Цінова ситуація: вартість продукту на світових ринках просідає і звужує радіус постачання українського цукру;
- Майбутній урожай: посівна пройшла майже ідеально;
- Модернізація: виробники автоматизують окремі процеси на заводах
- Нові напрями: виробництво сиропу з високою концентрацією цукру
https://agroportal.ua/publishing/lichnyi-vzglyad/cukrova-galuz-top-5-tendenciy-na-pochatku-sezonu
7. Продукти з доданою вартістю підтримують агропродовольчий експорт під час повномасштабної війни
Вizagro.- 23.06.2024
Українська асоціація аграрного експорту повідомляє, що Україна вчетверте поспіль у 2021 році оновила максимальний показник експорту агропродовольчої продукції (групи 1-24 УКТЗЕД), встановивши його на рівні 27,7 млрд дол. Однак війна рф проти України, що спричинила масштабні бойові дії, окупацію окремих регіонів, блокування морських портів, значне ускладнення логістичної системи, призвела до зниження експортних доходів галузі до 23,4 млрд дол. у 2022 році та 21,8 млрд дол. 2023 року. За два роки війни український агропродовольчий експорт втратив 21 % у вартісному виразі. Хоча основну частку в ньому продовжують займати зернові та олійні культури, олії, залишки та відходи переробної промисловості, акумулюючи сумарно близько 85 % виручки. У 2023 році доходи від експорту цих чотирьох груп продукції були на понад 5 млрд дол. меншими у порівнянні з відповідними доходами за 2021 рік.З іншого боку, вимушена ситуація неможливості експорту великих кількісних обсягів сировинної продукції зробила очевидною необхідність більшої орієнтації на закордонні продажі товарів з доданою вартістю, які менше залежать від цінової кон’юнктури, тому здатні приносити більше доходів навіть при зниженні продажів в натуральному виразі. Після двох років повномасштабної війни, фіксувалось збільшення експорту багатьох таких продуктів. При цьому, якщо порівнювати 2023 рік з 2021 роком, то найбільше виросла вартість експорту цукру, м’яса птиці, етилового спирту міцністю понад 80 об. %, соків, яєчних продуктів, готових і консервованих виробів з м’яса, яєць, дріжджів, морозива, сирів.
В УААЕ зазначили, що за умов триваючої невизначеності та високих ризиків забезпечення стабільних зовнішньоторговельних операцій, подальший розвиток експорту перероблених продуктів та товарів з доданою вартістю, в тому числі до інших регіонів та частин світу, стає кращою альтернативою для українських спеціалізованих компаній, як і продемонстрували підсумки минулого року.
8. Названо основних покупців солодощів з цукру українського виробництва
Вizagro.- 21.06.2024
Українська асоціація аграрного експорту повідомляє, що кількісні обсяги експорту Україною цукрових солодощів склали 86 тис. т (+ 23 % відносно 2022 року), доходи від їх збуту на зовнішніх ринках зросли до 186 млн дол., на третину перевищивши попередній показник, згідно з даними Державної митної служби. Основними покупцями солодощів з цукру українського виробництва торік стали такі країни: - Польща – 12 тис. т; - Румунія – 8 тис. т; - Казахстан – 7 тис. т; - Литва – 5 тис. т; - Туреччина – 5 тис. т; - Азербайджан – 5 тис. т. - Доволі значні обсяги даної продукції також продавались до Ємену, Китаю, Саудівської Аравії, Монголії, ОАЕ, Йорданії.
Товарна структура нашого експорту цукрових солодощів минулого року була сформована переважно ірисом та подібними виробами (31 тис. т), карамеллю (27 тис. т), желе, фруктовими пастами або мармеладом (близько 17 тис. т), білим шоколадом (трохи менше 4 тис. т).
Разом з тим не вдалось відновити рівень експорту, який фіксувався до повномасштабного російського вторгнення.
https://bizagro.com.ua/nazvano-osnovnyh-pokuptsiv-solodoshhiv-z-tsukru-ukrayinskogo-vyrobnytstva/
9. Другий рік поспіль. Україна експортує більше шоколадних продуктів
Вizagro.- 21.06.2024
За даними Державної митної служби, у 2023 році українські експортери продали за кордон майже 55 тис. т какао-продуктів та шоколадних виробів, що на 18% більше у порівнянні з 2022 роком, отримавши виручку в розмірі 195 млн дол. (+ 32 %), повідомила Українська асоціація аграрного експорту.
Це різні шоколадні вироби у вигляді плиток чи блоків, серед яких виділялись продукти з вмістом какао без начинки (13 тис. т) та з начинкою (приблизно 9 тис. т), кондитерські вироби з цукру і його замінників, які містять какао (6 тис. т), шоколадні цукерки з алкоголем (біля 5 тис. т). Лідером за продажами стали інші шоколадні цукерки (більше 17 тис. т).
Українські какао-продукти 2023 року експортувались переважно до: - Румунії (понад 7 тис. т), - Казахстану і Болгарії (майже по 5 тис. т), - Азербайджану та Угорщини (близько 4 тис. т в кожну країну) ,- Молдови (3 тис. т), - Грузії (3 тис. т). - В менших обсягах продукцію купували Туреччина, Ємен, Ірак, Ізраїль, США, Монголія, ОАЕ та ін.
Нинішній рік продовжує закріплювати зростання нашого експорту по всіх групах солодощів, включаючи шоколадні. За перший квартал 2024 року Україна реалізувала на міжнародному ринку в цілому майже 15 тис. т какао-продуктів, тобто на 25 % більше у порівнянні з січнем-березнем 2023 року. Незмінною залишилась і географія їх експорту – третину вартісних обсягів закупівель здійснюють Румунія, Казахстан і Болгарія.
https://bizagro.com.ua/drugyj-rik-pospil-ukrayina-eksportuye-bilshe-shokoladnyh-produktiv/