Дайджест періодичних on-line видань
з 25 по 31 жовтня 2024 року
Зміст стор.
1. Зростає попит на нетрадиційні види капусти: цвітну, броколі, брюссельську 1
2. В Україні росте споживання органічної продукції 1
3. Українське яблуко успішно конкурує з італійським на міжнародному ринку 2
4. Експорт українських яблук під загрозою 2
5. рф б’є по українським портам, щоб зайти на продовольчі ринки Африки 2
6. На Favorite Food&Drinks виробники представили 6 інноваційних продуктів 3
7. Крафтовий виробник соусів та джемів зробив ребрендинг і планує виходити
на експорт 3
8. Попри війну в агріфуд-секторі створюють нові продукти та інвестують у
розвиток 3
9. Українські сири втретє братимуть участь у конкурсі World Cheese Awards 3
10. Vitagro знижує собівартість свинини за рахунок DDGS 4
11. Запроваджено режим експортного забезпечення для окремих видів
агропродукції 4
12. Українські заводи не чекатимуть на відновлення експорту цукру до ЄС,
- думка 4
------------------------------------------------------------------------
1. Зростає попит на нетрадиційні види капусти: цвітну, броколі, брюссельську Agravery. -27.10.2024
Цього сезону на ринку капусти спостерігається така ситуація - зростає попит на інші види капусти, окрім білоголової, яка традиційно домінує,- такі як цвітна, броколі, брюссельська та савойська. Порівняно з білоголовою, частка цих різновидів залишається меншою, однак, завдяки здоровому харчуванню, їх популярність росте,- зазначає керівник відділу маркетингу оптового ринку сільськогосподарської продукції «Шувар» (м.Львів) Тетяна Попович. Завдяки своїм корисним властивостям, броколі - демонструє найбільший попит серед усіх нетрадиційних видів капусти через популярність в дієтичних раціонах, савойська - популярна серед любителів кулінарних експериментів та брюссельська - має стабільний попит у спеціалізованих магазинах та ресторанах.https://agravery.com/uk/posts/show/zrostae-popit-na-netradicijni-vidi-kapusti-cvitnu-brokoli-brusselsku
2. В Україні росте споживання органічної продукції
Аграрії разом.- 27.10.2024
Про це розповіла заступниця керівника відділу сертифікації з питань якості, провідна фахівчиня із сертифікації «Органік Стандарт» Олена Манзюк на форумі «Зерно і переробка: розвиток попри війну – 2024». Молочні продукти, овочі, фрукти, крупи та продукти переробки зернових — ці групи мають незмінний попит на українському ринку протягом 5 років. Олена Манзюк зазначила:«Ситуація хороша, зважаючи на ті умови, в яких ми перебуваємо. Попри війну, реалізація всіх органічних продуктів на внутрішньому ринку збільшується. Снекова група товарів за останні роки також збільшилася в продажах, тому що це зручні для споживання продукти».
https://agrarii-razom.com.ua/news-agro/v-ukraini-roste-spojivannya-organichnoi-produkcii
3. Українське яблуко успішно конкурує з італійським на міжнародному ринку
Аграрії разом.- 27.10.2024
Основними ринками для експорту українських яблук залишаються країни Близького Сходу — ОАЕ, Саудівська Аравія, Узбекистан та Ірак, розповів керівник компанії USPA Fruit Володимир Гуржій. Він зазначає, що українські виробники часто стикаються з аргументом на користь італійських яблук, які вважаються більш цінними на ринку. Однак коли італійське яблуко дорожчає, імпортери все частіше обирають українське, яке не поступається в якості, але виглядає більш привабливим за ціною. Українські експортери орієнтуються переважно на пізні сорти яблук, такі як «Гренні Сміт», «Фуджі» та «Роял Гала», що здатні зберігати свої властивості протягом року.
4. Експорт українських яблук під загрозою
AgroNews.ua. -28.10.2024
Керівник компанії USPA Fruit Володимир Гуржій розповів, що в поточному році в Україні бракує яблук на експорт. Через пізні заморозки, спеку та зливи, дерева пережили значні стреси. До того ж брак людських ресурсів не дозволяє вчасно зібрати врожай. І спрогнозувати ціни на яблука найближчим часом доволі складно.
Станом на сьогодні експорту українських яблук майже не було, фіксувалися лише поодинокі невеликі обсяги. Це створило певне очікування українського продукту на зовнішніх ринках, що спостерігалося на виставці у Мадриді, де всі запитували, чому немає українського яблука на тих чи інших ринках. Щоб сортувати і збирати одночасно великі експортні партії яблук, – в країні не вистачає людського ресурсу. Урожай потрібно збирати динамічно, щоб закласти його в холодильник, і вже потім сортувати. Власне, тому і спостерігається певний дефіцит саме українського яблука.
https://agronews.ua/news/eksport-ukrayinskyh-yabluk-pid-zagrozoyu/
5. рф б’є по українським портам, щоб зайти на продовольчі ринки Африки
AgroPolit.com. – 27.10.2024
Атаками на чорноморські порти РФ прагне завдати якомога більшої шкоди економіці України, адже зовнішня торгівля значно від них залежить, заявив президент центру глобалістики «Стратегія XXI» Михайло Гончар. Саме тому атаки не випадково відбуваються зараз – у сезон активного відвантаження сільськогосподарських культур нового врожаю, насамперед зернових. Аграрний експорт – одна з ключових частин наповнення держбюджету України.
Суть ударів полягає не лише у намаганні завдати економічних збитків Україні – рф також планує здобути перевагу на продовольчих ринках, куди хоче зайти зі своїм зерном. Насамперед, це – Африка. Тому рф намагається створити дефіцит для африканських країн, які обходяться зараз без її товарів.
6. На Favorite Food&Drinks виробники представили 6 інноваційних продуктів
AgroPortal.ua.- 26.10.2024
На конкурсі Favorite Food&Drinks дегустаторам була надана можливість першими в Україні продегустувати інноваційні продукти, концептуально нові розробки. Інноваційні розробки капсульованих десертів представила компанія CAPS FOOD SYSTEMS. Продукцію з категорії «здорове харчування» — напій з сироватки «FreshAMA» з апельсиновим соком представила ТОВ «Фірма «Фавор» (АМА ТМ) та айран з кропом. На ринок виводяться нові продукти: CupSoul — чай в асортименті; «КиївХліб» — бублики з какао та соломка з картоплею та цибулею, ТОВ «Арьяка» (ONUR ТМ) — айран з м’ятою. Взяли участь у конкурсі також виробники крафтової продукції.
7. Крафтовий виробник соусів та джемів зробив ребрендинг і планує виходити на експорт
AgroPortal.ua.- 25.10.2024
Черкаський крафтовий виробник соусів та джемів Your Jam зробив ребрендинг і тепер має назву «ЛАС». Співзасновниця «ЛАС» Світлана Устименко розповіла: «Минула назва і позиція не відповідали тому асортименту, який ми робимо сьогодні. Як і раніше у нас будуть джеми, але акцент тепер на солону лінійку — соуси, овочева консервація та закуски. Зараз ведемо перемовини з великим ритейлом, щоб стати на полицю. Відповідно, назва наших продуктів має бути зрозумілою споживачам».
Соуси та джеми «ЛАС» входять до «Неймовірної крафтової торбини» — платформи, де об'єднані українські виробники крафтової продукції.
8. Попри війну в агріфуд-секторі створюють нові продукти та інвестують у розвиток
AgroPortal.ua.- 25.10.2024
Агріфуд-сектор намагається не лише утриматися, але й створювати нові продукти, інвестувати у розвиток, завойовувати іноземні ринки, попри розв’язану війну рф проти України і складні випробування для країни, розповіли експерти ринку під час головної агріфуд-конференції року New Food Summit. За словами співвласника та генерального директора групи компаній HD-group, співвласника GFS Group Бориса Шестопалова, українці також відчувають вплив глобальних викликів. Це й інтеграція штучного інтелекту в сільське господарство та харчове виробництво, їхня автоматизація та роботизація, використання блокчейну, зростання попиту на функціональні продукти та розвиток технологій для зменшення вмісту цукру в продуктах. Якщо говорити про споживчі тренди, то український ринок в умовах війни балансує між світовими та внутрішніми тенденціями.
9. Українські сири втретє братимуть участь у конкурсі World Cheese Awards
AgroTimes.-30.10.2024
На престижному міжнародному конкурсі World Cheese Awards, що відбудеться 15-16 листопада у Візеу (Португалія) Україну цього року представлятимуть 11 виробників сиру. Серед українських учасників World Cheese Awards ‒ і крафтові сировари, і великі виробники: - «Мукко» (Львівська область); - Rory (Київська область); - Станіславська сироварня (Івано-Франкіська область); - Zinka (Київська область); - «Мамин сир» (Закарпатська область); - WineTime (Київська область) тощо.
Організація участі сирів з України у конкурсі стала можливою завдяки підтримці Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» та сприянню Ukraine-Moldova American Enterprise Fund.
10. Vitagro знижує собівартість свинини за рахунок DDGS
AgroTimes.-29.10.2024
Група компаній Vitagro, яка входить до п’ятірки найбільших виробників свинини в Україні, починає використовувати новий продукт ‒ DDGS, аби знизити собівартість виробництва свинини, розповів керівник розвитку проєктів зовнішнього інвестування Vitagro Роман Кантаровський. Кормова база складає практично 70% собівартості виробництва свинини, і в компанії міркують над тим, як її здешевити. За словами Кантаровського, з грудня Vitagro планує вийти на потужність виробництва DDGS обсягом 25 тис. тонн.
https://agrotimes.ua/tvarinnitstvo/vitagro-znyzhuye-sobivartist-svynyny-za-rahunok-ddgs/
11. Запроваджено режим експортного забезпечення для окремих видів агропродукції
AgroTimes.-29.10.2024
На період дії воєнного стану Кабінет Міністрів України запровадив режим експортного забезпечення. Він полягає у встановленні особливостей здійснення операцій з експорту окремих видів товарів (аграрної продукції). Відповідну постанову Уряд ухвалив 29 жовтня 2024 року.
За словами заступник міністра економіки, торгового представника України Тараса Качки, режим експортного забезпечення передбачатиме: - експорт товарів виключно зареєстрованими платниками податку на додану вартість; - встановлення мінімальних експортних цін на товари, щодо яких діє режим експортного забезпечення; - електронний обмін інформації між Національним банком, Державною податковою службою та Держмитслужбою для відстеження та контролю дотримання експортерами вимог законодавства; - особливості складання податкової накладної та її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Режим стосуватиметься продукції визначеної статтею 192 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», зокрема: меду; горіхів; пшениці і суміш пшениці та жита (меслин); жита; ячменю; вівса; насіння ріпаку, соняшнику; олії соєвої тощо.
12. Українські заводи не чекатимуть на відновлення експорту цукру до ЄС, - думка
AgroTimes.-29.10.2024
Ринок ЄС для українського цукру знов відкриється з 1 січня 2025 року, але експорт не повинен перевищувати 109 тис. Тонн, повідомив директор НПЦ «Цукробурякового виробництва», член Комітету АПК при Торгово-промисловій палаті України Олександр Коротинський. За його словами, до відкриття цього «вікна» солодкий продукт потрібно десь зберігати, щоб він не втратив свої якісні властивості. Деякі цукрові заводи навіть під час повномасштабної війни реалізують проєкти з будівництва сховищ для цукру, де може одночасно зберігатися 60 тис. тонн.
Фахівець зазначив, що окрім встановленого ліміту на імпорт цукру з України, є певна невизначеність щодо подальших рішень ЄС після 5 червня 2025 року. Тоді ймовірно буде запроваджено нову тарифну квоту, а трохи згодом Євросоюз має ухвалити рішення щодо продовження безмитного режиму для українських харчових товарів. Не виключено, що певні дозволи на експорт нам продовжать, а деякі можуть урізати ще більше.