Дайджест періодичних on-line видань
з 31 травня по 6 червня 2024 року
Зміст стор.
1. Україна щороку отримає 6 млрд євро доданої вартості лише від м’ясної
галузі 1
2. Україна в травні оновила рекорд в експорті цукру 2
3. До Всесвітнього дня молока - оновлена Молочна карта України 2024 2
4. ЗАВДЯКИ ЗАКАРПАТСЬКОМУ ВИНУ УКРАЇНУ ВИЗНАЛИ
ВИНОРОБНОЮ НАЦІЄЮ 2
5. На експорт шести видів агропродукції до ЄС діятимуть нові правила 2
6. Експерти розповіли, як відбувається молочна інтеграція України до ЄС 3
7. В Україні зростає інтерес до креветкового бізнесу, оскільки внутрішній
попит не забезпечений 3
8. Європейцям стають менш цікавими постачання сиру в Україну 3
9. На ринок ЄС вийшов ще один український виробник молочної
продукції 4
10. Виробники свинини орієнтовані на українського споживача 4
11. Україна вдвічі збільшила експорт заморожених овочів 4
12. В Україні знову виробляють печиво Oreo: завод у Тростянці
запрацював на повну потужність 5
------------------------------------------------------------
1. Україна щороку отримає 6 млрд євро доданої вартості лише від м’ясної галузі
Агробізнес сьогодні.- 03.06.2024
Створення доданої вартості в розмірі 6 млрд євро через ланцюг «Зерно. Свині. М'ясо» має стати перспективним напрямком для розвитку країни, особливо в умовах воєнного часу. Це підкреслив керівник Асоціації «М'ясної галузі» та ГС «Центр підвищення ефективності у тваринництві» Микола Бабенко на пресконференції в «Інтерфакс-Україна». Він додав, що навіть в умовах війни такі галузі як свинарство і загалом м’ясна галузь мають великі перспективи щодо нарощення виробництва в рази. І такі показники досяжні на сьогоднішній день. З 1991 року Україна зменшила виробництво свинини у 4 рази. Якщо порівнювати із кранами ЄС, наприклад, із Бельгією, то за площею вона як одна область України, але свиней там утримується зараз в 2 рази більше, ніж в 24 областях України до війни. За словами Бабенка, ситуація з 2022 року кардинально змінилася у світі з експортом зернових. Вони зараз з України експортуються практично без доданої вартості. Натомість ємкі в частині доданої вартості галузі, які можуть експортувати в рази більші об’єми м’яса, залишаються на стадії розвитку. Насамперед йде мова про м’ясну галузь.
2. Україна в травні оновила рекорд в експорті цукруAgravery. -05.06.2024
Яна Кавушевська, т.в.о. голови правління Національної асоціації цукровиків України «Укрцукор», повідомила, що за результатами травня Україна оновила рекорд місячного експорту цукру, відвантаживши на зовнішні ринки 108 тис. тонн вказаного продукту. За її словами, 65% травневого експорту українського цукру було відправлено до країн Євросоюзу. Вона зазначила: «30 травня уряд ввів обмеження на експорт українського цукру до ЄС, але тішить те, що наші виробники відновили шляхи не лише в Європу, а й на світовий ринок, до країн Середземномор'я, Західної Африки».
https://agravery.com/uk/posts/show/ukraina-v-travni-onovila-rekord-v-eksporti-cukru
3. До Всесвітнього дня молока - оновлена Молочна карта України 2024Agravery. -04.06.2024
Із нагоди особливої для молочної спільноти світу дати – Всесвітнього дня молока (World Milk Day), що був офіційно запроваджений Продовольчою організацією (ФАО) ООН 1 червня 2001 року, Асоціація виробників молока (АВМ) у співпраці з органом сертифікації «Органік Стандарт» за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія), підготували і публікують оновлену інфографіку «Молочна карта України – 2024». Для молочної спільноти світу перший день літа символічний, крім іншого, ще й через те, що збігається із Міжнародним днем захисту дітей. І це додатково свідчить: молоко є глобальним продуктом, незамінним елементом здорового харчування і здорового способу життя, щасливого і здорового дитинства, відповідального виробництва їжі та забезпечення соціальної стабільності домогосподарств та громад, продовольчої безпеки країн.
https://agravery.com/uk/posts/show/do-vsesvitnogo-dna-moloka-onovlena-molocna-karta-ukraini-2024
4. ЗАВДЯКИ ЗАКАРПАТСЬКОМУ ВИНУ УКРАЇНУ ВИЗНАЛИ ВИНОРОБНОЮ НАЦІЄЮ
Аграрії разом.-02.06.2024
В Міністерстві економіки України повідомили, що Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій зареєстрував нове географічне зазначення – «Закарпаття/Закарпатське вино». За словами заступника міністра економіки України Віталія Кіндратіва, ця подія є знаковою не тільки для Закарпатського регіону, а й для всієї України. Вона підкреслює унікальність української культури та сприяє її популяризації на міжнародній арені.
Реєстрація географічного зазначення «Закарпаття/Закарпатське вино» відкриває нові можливості для українських виробників та сприяє визнанню нашої країни як виноробної нації», – зазначив Віталій Кіндратів.
5. На експорт шести видів агропродукції до ЄС діятимуть нові правила
AgroNews.ua. -31.05.2024
З 5 червня запрацюють нові правила безмитної та безквотної торгівлі агропродукцією з ЄС, що діятимуть рік. На деякі агропродукти встановлені квоти з розрахунку середнього показника врожаю за другу половину 2021 року та 2022-2023 роки., повідомив виконувач обов’язків Міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький. Це стосується шести видів продукції: цукру, яєць, м’яса птиці, кукурудзи, крупи, меду. На експорт цукру до ЄС квота на рівні 262 тис. тонн вже вичерпалась.
Висоцький зазначив: «З 1 червня Урядом запроваджено нульову квоту на цукор, яка діятиме до кінця року. Але українські агровиробники продовжують експортувати цукор в країни Африки, Близький Схід, Великобританію». Для внутрішнього споживання виробництва цукру достатньо. В 2023 році близько 60% агропродукції було експортовано до країн ЄС. ЄС – найбільший торговельний партнер України
https://agronews.ua/news/na-eksport-shesty-vydiv-agroprodukcziyi-do-yes-diyatymut-novi-pravyla/
6. Експерти розповіли, як відбувається молочна інтеграція України до ЄС
AgroPolit.com. – 02.06.2024
Європейська сторона зобов’язалася підтримати інтеграцію України і її молочного сектора на ринок Європи без квот та митних зборів, повідомляє Бізнес.Цензор. Європарламент продовжив дію угоди про безмитну торгівлю з Україною до червня 2025 року. Експерти наголошують, що питання євроінтеграції – не лише про торгівлю з країнами ЄС, оскільки йдеться про імплементацію молочної галузі в європейське співтовариство, щоб вона функціонувала в межах тих положень, які існують в ЄС. Це дозволить мати «спільний ринок», без додаткових дозволів, погоджень та термінів. Торгівля з Євросоюзом важлива для українського молочного бізнесу. В свою чергу, інтеграція буде генерувати також інвестиційні можливості українського молочного ринку. Вона посилить експорт на треті ринки.
7. В Україні зростає інтерес до креветкового бізнесу, оскільки внутрішній попит не забезпечений
AgroPolit.com. – 31.05.2024
У бізнесу в Україні зростає інтерес до заробітку на креветкових фермах, оскільки внутрішній попит наразі забезпечується за рахунок імпорту. Попит на креветку стабільний і перевищує пропозицію. Їх закуповують мережі ритейлу та ресторани. Біоресурси українських морів не забезпечують внутрішній попит. У минулому році в Україну завезли креветок на загальну суму у $40,9 млн.
Незадовго до повномасштабної війни на Тилігульському лимані відкрили першу промислову ферму з вирощування креветок. Через війну компанія зупинила роботу. З січня 2024 року в Україні дозволили аукціони з оренди ділянок узбережжя Чорного моря. Українці мають шанс відкрити невеликі ферми і заробляти на продажі ракоподібних. Для розведення можна вибирати морську білоногу креветку або прісноводну креветку Розенберга. Вони швидко ростуть, плідні та пристосовуються до життя в штучних водоймах чи домашніх акваріумах.
8.Європейцям стають менш цікавими постачання сиру в Україну
AgroPortal.ua.- 04.06.2024
Реалізація сиру на внутрішньому ринку стає складнішою, але українські сировари продовжують активно його виробляти. Більшість із них вважає, що наразі сироваріння є кращим варіантом порівняно з виробництвом біржових молокопродуктів. «Менеджери з продажів мусять постійно працювати в акціях, щоб позбутися запасів на складах. Акційні знижки бувають досить суттєвими. Такий сир уже стає конкурентним з імпортними аналогами, які, в принципі, також масово продають в акціях. Здається, європейським постачальникам стають менш цікавими постачання сиру в Україну, і вони надалі не будуть поспішати зі збільшенням обсягів», — зазначають фахівці.
https://agroportal.ua/news/ukraina/yevropeycyam-stayut-mensh-cikavimi-postavki-siru-v-ukrajinu
9. На ринок ЄС вийшов ще один український виробник молочної продукції
AgroPortal.ua.- 03.06.2024
Співвласник «Первомайський молочноконсервний комбінат» Андрій Табалов повідомив, що «Первомайський МКК» отримав єврономер (дозвіл на експорт продукції до країн ЄС) і вже постачає товари до низки європейських країн. Він зазначає: «Ми працюємо не тільки на території України, також експортуємо дуже багато продукції за кордон. «Первомайський молочноконсервний комбінат» нещодавно отримав єврономер, тому наша продукція вже є в Європі. І навіть мої друзі, знайомі з Німеччини, з Франції мені вже надіслали фото нашої згущенки на полицях тамтешніх магазинів». Наразі ведуться перемовини про експорт молочної продукції з країнами Балтії, Болгарією, Францією, Італією, Румунією, Нідерландами.
10. Виробники свинини орієнтовані на українського споживача
AgroТer. - 06.06.2024
Інтерфакс-Україна повідомляє, що Президентка Асоціації “Свинарі України” Оксана Юрченко заявила, що експорт свинини з початку війни скоротився до тисячі тонн, що змушує визнати її камерність й орієнтацію виключно на українського споживача. Вона зазначає: “Нашу галузь можна назвати камерною, тому що український виробник виробляє свинину виключно для українського споживача. У кращі роки, коли ми ще мали відносини із сусідом за “поребриком”, ми трохи експортували. Однак за виробництва 750 тис. тонн експорт не перевищував 5 тис. тонн. З моменту війни його або немає, або сягає близько 1 тис. тонн”.
https://agroter.com.ua/2024/06/06/vyrobnyky-svynyny-oriyentovani-na-ukrayinskogo-spozhyvacha/
11. Україна вдвічі збільшила експорт заморожених овочів
Дело.-02.06.2024
Аналітики EastFruit повідомили, що за перший квартал 2024 року експорт заморожених овочів з України збільшився більш ніж удвічі порівняно з тим же періодом 2023 року і досяг 2,2 тис. тонн, принісши понад 2,7 млн доларів експортної виручки. Експерти зазначають, що Україна у 2024 році продовжує дуже активно нарощувати експорт овочів глибокого заморожування. Основні експортні товари - це заморожені цвітна капуста, броколі та цукрова кукурудза. А головними покупцями виступали Німеччина, Ізраїль, Бельгія, Італія, Польща, Франція та Румунія. При цьому Ізраїль переважно імпортував з України цукрову кукурудзу в замороженому вигляді. За словами економіста інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрія Ярмака, зростання експорту овочевого заморожування, хоча це може здатися для багатьох дивним, є прямим наслідком бурхливого розвитку вирощування ягід в Україні. Після того, як в Україні різко зросло виробництво малини, інвестори почали вкладати кошти в нові підприємства із заморожування цієї ягоди. Для більш ефективного використання обладнання, потужностей зі зберігання замороженої продукції та маркетингу, багато хто почав розширювати асортимент виробленої продукції, поступово включаючи до нього інші ягоди, фрукти та навіть овочі. "Це дозволяє вже кілька років поспіль підвищувати обсяги експорту заморожених овочів", - додав Ярмак. При цьому, за його словами, Україна перебуває лише на початку шляху розвитку цієї галузі.
https://delo.ua/agro/ukrayina-vdvici-zbilsila-eksport-zamorozenix-ovociv-432943/
12. В Україні знову виробляють печиво Oreo: завод у Тростянці запрацював на повну потужність
Дело.-31.05.2024
Виробник снеків Mondelez відновив виробництво печива Oreo в Україні після того, як завод компанії у Тростянці був сильно пошкоджений внаслідок вторгнення Росії. Зазначається, що роботу заводу Mondelez у Тростянці повністю відновлено після реконструкції і часткового відкриття минулого року виробництва шоколаду. У компанії повідомили, що печиво Oreo та інші шоколадні цукерки, вироблені на українській фабриці, не експортуються до сусідньої Росії. У компанії повідомили, що продукція, вироблена на Тростянецькому заводі, не тільки продається на внутрішньому українському ринку, а експортується в такі країни Євразії, як Грузія та Казахстан.